duminică, 31 mai 2009

Credinta sau ...?!?

Se spune ca in lumea asta fiecare om crede in ceva,nu conteaza acel ceva,important e ca toti avem ¨credinte¨ .
Nu cred in dumnezeul impus de religie si cu atat mai putin in religie! Si o sa va explic pe parcurs de ce.
...
Cu trecerea anilor si majorelor mele schimbari spirituale,intelectuale si odata cu ´inmormantarea´ unei parti importante din mine,copilaria,am cautat sa citesc cat mai mult despre spiritual ,am incercat sa descopar prin itermediul asta ce ma face sa fiu impacata cu propria-mi sete de ´a crede in ceva´.
Am citit si cercetat destul de mult istoria religiei,pentru ca religia e presupusa baza a credintei pentru multi dintre voi sau ma insel??? In orice caz 95% din persoanele cu care am relationat de cand sunt in posesia logicii :)) se numeau persoane religioase,dar pana la urma ce e religia? Simplu,nu stiu.Religia in acest moment e un cuvant atat de controversat,atat de murdar...atat de rau incat nu stiu ce ar mai putea insemna pentru voi.Eu insa vad in religie un mijloc de manipulare din partea bisericii si un refugiu pentru cei slabi! De accea tind sa cred ca am fost mult mai atrasa de ceea ce inseamna spiritual si fantastic,chiar daca mereu spiritualul a fost considerat parte din biserica.Si cand spun spiritual ma refer la zane,elfi,spiridusi ...la fantastic in general,din pacate nici acest aspect al credintei nu ma satisface suficient.
Nu am inteles niciodata de ce omul are nevoie de un bau bau sau un taica iubitor pentru a fi constient ca viata asta are un sens sau de ce in loc sa cautam o rezolvare la problemele care ne incojoara preferam sa asteptam o mana divina sa stearga raul din lume...Sunt convinsa ca religia aduce mai multa nefericire decat fericire,nu poti fi fericit doar incercand sa te convingi ca va veni o zi in care totul se va schimba brusc in mult visata fericire.Pentru a implini un vis e nevoie de vointa si incredere in tine . Viata e mult mai frumoasa si magica decat de imaginam, insa prin obsesie si fanatism o transformam in ceva urat si fara culoare. Cred ca ar trebui sa invatam sa respectam viata acum si asa cum e ,nu sa asteptam viata de apoi despre care stim...nimic!
Nu cred in dumnezeu si am mai spus-o,dar asta nu inseamna ca neg posibilitatea existentei unei entitati creatoare ...sau a mai multor entitati creatoare ,dar in nici un caz nu fac din asta singurul motiv pentru care ma trezesc dimineata !
As vrea sa fiu convinsa acum ca peste 10 ani voi avea ceva clar in suflet,ca voi putea crede pe deplin in ceva,cineva...dar scepticismul care ma caracterizeaza isi spune de fiecare data cuvantul si prefer sa ma bucur de tot ce traiesc si voi trai,fara a adauga indoieli si nesiguranta mereu!

2 comentarii:

ciubu spunea...

Religia impreuna cu politica sunt cele mai mari forme de manipulare; nu ma simt in stare sa cred in ceva creat de "natura omeneasca" sau sa cred toate miracolele din trecut, dar care in ultima perioada nu mai sunt de gasit nicaieri..

Tya spunea...

Îţi dau dreptate,religia e cea mai puternica formă de manipulare a maselor. Asta spuneam şi eu,nu pot crede ceva ce nu simt dar nici nu pot desfiinţa.